Wednesday, December 28, 2005

* * * * * * * * * *

Matahari sudah memancar terik. Dari jendela yang terbuka sedikit itu dapat juga ku hirup udara dari luar. Sudah lama aku tidak keluar dari rumah ini. Aku rindukan suasana di luar. Aku rindukan udara segar di luar. Aku sudah hampir terlupakan bagaimana indahnya biru langit itu, bagaimana cantiknya kerlipan bintang. Kau kurung aku di rumah besar ini. Aku pun sudah terlupa sudah berapa lama. Tapi aku tidak pernah merungut. Kau berikan aku segalanya. Kau buat aku lupa pada dunia luar dengan kasih sayangmu. Kau buat aku gembira dengan belai manjamu. Aku tahu, sebagai balasan inilah pengorbanan yang perlu aku lakukan untukmu. Aku akan setia ‘menjaga’ rumah ini sepanjang ketiadaanmu.

Pintu depan di buka. Aku kegirangan.. Kau sudah balik.. Aku berlari-lari anak mendapatkanmu. Mungkin kau letih seharianan di luar. Aku sedia menghiburkan hatimu. Ini sudah menjadi tugasku, bukan?


Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?